Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Club d'Estil

Veronika Strotmann i Sander Joonyoung, fundadors de la firma de K-Beauty Yepoda: "La doble neteja encara costa d'entendre ací"

La marca que van llançar en Berlín en 2020 s'ha convertit en fenomen en internet per adaptar al públic europeu els famosos 10 passos de la cosmètica coreana

Yepoda i Barcelona: primera botiga efímera a Espanya

Veronika Strotmann y Sander Joonyoung van Bladel, fundadores de Yepoda, hacen el corazón coreano.

Veronika Strotmann i Sander Joonyoung van Bladel, fundadors de Yepoda, fan el cor coreà. / EPC

Laura Estirado

Barcelona

Yepoda (예쁘다) significa "bonica" en coreà. També és el nom d'una de les marques de cosmètica que amb major força ha irromput en els últims anys en el sector, arrabassant per la seua estètica, innovació i els seus resultats a la Generació Z i els 'millennials'. El K-Beauty, com el K-Pop i el K-Drama estan de moda.

La firma va ser fundada a Berlín en 2020 pel matrimoni format per l'alemanya Veronika Strotmann i l'holandés d'ascendència coreana Sander Joonyoung van Bladel amb l'objectiu d'adaptar al públic europeu els famosos 10 passos de la cura facial del país asiàtic, simplificant-los, però sense restar un àpex d'efectivitat i la tradicional filosofia asiàtica del 'previndre abans que curar'.

Ara, que la marca acaba de triar Barcelona per a obrir el seu primera 'pop up' a Espanya, parlem amb els directors de la firma sobre el secret del seu èxit i les diferències entre la tradició que hi ha en la cura de la pell entre el client europeu i el sud-coreà.

"Comencem a vendre Yepoda a Alemanya en 2020, seguit d'Espanya i Itàlia, que van anar els següents mercats als quals ens expandim. A Espanya, estem presents des d'abril de 2021, i ha sigut sorprenent veure la rapidesa amb la qual la comunitat ha crescut i adoptat la K-Beauty", obri foc Sander Joonyoung, orgullós del 'feeling' espanyol. "Ací ha sigut un creixement constant i molt encoratjador, i la marca s'ha convertit en una referència per a molts amants de la cura de la pell", subratlla.

Flechazo amb Barcelona

L'elecció de Barcelona per a presentar-se en societat amb la seua primera botiga física efímera a Espanya no s'ha triat a l'atzar, ja que, com relata Veronika Strotmann va ser "una elecció natural per a la gira de la 'K-Beauty Academy' a causa de la comunitat increïblement forta i compromesa que tenim en esta ciutat, a més del seu vibrant ambient estiuenc. La gira va començar al juny en el Covent Garden de Londres i ha recorregut diferents països, amb parades en ciutats com Hamburg, Düsseldorf, Berlín i Niça, amb Barcelona com a última parada [la 'pop up' està oberta en el Moll de la Barceloneta fins a este diumenge]".

Selección de productos de Yepoda, expuestos en la 'pop up' de Barcelona.

Selecció de productes de Yepoda, exposats en la 'pop up' de Barcelona. / EPC

El canal de venda principal és la seua pròpia pàgina web, però des de finals de 2023 Yepoda ha començat a experimentar amb algunes botiga temporals amb excel·lents resultats, com la primera tendisca insígnia a Milà, que va obrir al juny. Una altra fita important va ser el llançament a nivell europeu en Sephora al març d'enguany, amb un total de 114 franquícies en tot Europa, incloent 13 a Espanya, 4 d'elles a Barcelona. A més, està disponible en Amazon en mercats seleccionats. "Açò ens ajuda a arribar a clients que podrien estar descobrint Yepoda per primera vegada", assegura Veronika.

"Rutines fàcils i agradables"

El mercat coreà de la bellesa ha prosperat en els prestatges de les botiga occidentals en els últims anys i, sobretot, després de la pandèmia i l'auge de les cures de la pell. En el cas de Yepoda, la marca s'articula entorn de cinc pilars fonamentals: K-Beauty, Bellesa Neta, Sostenibilitat, Eficàcia i Diversió. "Esta filosofia guia tot el que fem, des de com desenvolupem i formulem els nostres productes a Corea fins a com ens comuniquem i connectem amb la gent a Europa. Ens centrem en l'eficàcia, a més de prioritzar fórmules veganes i cruelty-free, envasos rellenables i rutines fàcils de seguir i agradables", detalla Veronika.

Una de les característiques fonamentals de Yepoda, que en 2024 va aconseguir els 65 milions d'euros en ingressos a nivell mundial i que ja sumisca més d'un milió de clients fidels en tot Europa, és que han creat una rutina facial fàcil de seguir, però que alhora oferira resultats reals. "Les rutines de K-Beauty poden ser bastant elaborades i, a voltes, aclaparadores. Per això, la dividim en sis senzills passos (ni molts ni pocs), just el que la teua pell realment necessita. A més, cada producte està etiquetat pas a pas per a guiar-te en la seua aplicació, així que fins i tot si eres nova en K-Beauty, et resultarà intuïtiu. Volíem que la gent gaudira del ritual, no que se sentira aclaparada", explica la fundadora.

De 10 a sol 6 passos

1️⃣ Neteja amb oli per a eliminar el maquillatge i les impureses.

2️⃣ Neteja amb aigua per a una base fresca i neta.

[Este ritual de doble neteja és fonamental en les rutines de K-Beauty i esta neteja profunda és essencial per a obtindre el màxim profit dels productes que s'apliquen després]

3️⃣ Preparació per a hidratar i reequilibrar.

4️⃣ Tractament amb sérums o tractaments específics per a les necessitats de la pell.

5️⃣ Nutrició amb una crema hidratante que reté la hidratació.

6️⃣ Protecció la teua pell diàriament, especialment amb SPF.

Actualment, la marca compta amb un catàleg de 24 productes, a més de 'packs' minis. La majoria d'envasos són de vidre, la qual cosa facilita la seua reutilització amb l'omplert. El preu mitjà se situa entre 15 € i 35 €.

Nou i més desconegut

El més nou a Europa del sistema coreà és la famosa doble neteja, segons el parer de Sander Joonyoung, "un dels formats menys familiars per a moltes persones en els mercats occidentals; encara costa d'entendre".

"Molta gent està acostumada a usar tovalloletes humides desmaquillantes o un sol netejador al final del dia, però les tovalletes poden ser realment agressives per a la pell. En K-Beauty, comencem amb un netejador a força d'oli per a dissoldre el maquillatge, el protector solar i l'excés de sèu, seguit d'un netejador a força d'aigua per a eliminar la suor i les impureses, deixant la pell realment neteja sense ressecar-la. Una vegada que les persones ho proven, realment noten la diferència, i sovint es convertix en eixe pas que no sabien que s'estaven perdent", descriu amb orgull.

Hui en dia, moltes marques occidentals tradicionals han imitat una mica de la cosmètica coreana, llançant les seues pròpies essències, màsqueres i altres productes, superant l'antiga rutina d'aigua, sabó i crema hidratante que solien seguir les espanyoles. Per a la fundadora de Yepoda, es tracta d'un senyal positiva, perquè significa que cada vegada més persones estan descobrint els beneficis de la cura de la pell en diversos passos i les fórmules d'alt rendiment".

No obstant això, també puntualitza que el que distingix a la seua marca és la seua "essència K-Beauty": "Tots els nostres productes es desenvolupen i produïxen a Corea, la qual cosa ens permet estar sempre a l'avantguarda de les últimes innovacions i desenvolupaments coreans. Un gran exemple és el nostre recent llançament de The Porefect Pad, un disc tònic 3 en 1 que exfolia, hidrata i perfecciona la pell: un format i una fórmula profundament arrelats en la K-Beauty, que alhora respecta els nostres estàndards de formulació nets i vegans", assegura.

Subscriu-te per a seguir llegint

Tracking Pixel Contents